Editorial: Hallo 2013!

2013

Fotocredit: Moveguides

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hebben jullie een fijne jaarwisseling gehad? Ik kon stiekem niet wachten om 2013 in te stappen en de deur naar 2012 met een zwaai dicht te gooien. Normaal ben ik niet van de cliché matige voornemens op 1 januari maar na een rotte periode kan ik 2013 alleen maar met een glimlach verwelkomen.

Jammer dat de weergoden juist om 00.00uur besloten een plens water uit de lucht te laten vallen. Maar ach, de sfeer werd er alleen maar beter op. Hop met een glas champagne in de ene hand en sterrenregen in de andere, naar buiten om met mijn mede feestgangers naar het vuurwerk te kijken. Thanks voor het mooie uitzicht wijkgenoten!

En nu het glitterrokje weer in de kast hangt, de nieuwjaarskater die over ging op een griep afzwakt en de eerste gestopte rokers hun sigaretten weer op hebben gestoken (ik noem geen namen. Mama?) is het tijd om even stil te staan bij de goede voornemens. ‘Bla-die’ onzin volgens mijn vader die vindt dat je elk moment in het jaar aan een goed voornemen moet beginnen. Mee eens. Maar 1 januari (of 5) is ook een begin!

Mijn voornemens staan al op papier. En of ze daar nou blijven staan of niet, het belangrijkste wat ik uit 2012 heb geleerd is dat geluk bestaat uit de mensen om je heen, de momenten en herinneringen die je creëert en vooral uit durven genieten van nu. Dat het oke is om even op eigen benen te staan en weer bij jezelf te komen! Ach we zullen zien of ik over een jaar ‘afstuderen’, ‘blijven sporten’, ‘reizen’ en ‘doelbewuster mijn kledingkast  aanvullen’ van het lijstje kan strepen!

Happy New Year!

Heb jij nog goede voornemens?

Tags: , ,

Geef een reactie

