Editorial: the tattoo confessions

Chiara Ferragni’s “Ode alla Vita”

Ik wil een tattoo. Geen smurfenplakplaatje (gore kauwgom flashback) maar het echte werk. Associeerde ik tattoos vroeger nog met grote rockers met bezwete slierten haar langs zijn gezicht, een leren bodywarmer en een gespierde bovenarm waarop een hartje met mam prijkt, tegenwoordig ken ik heel wat vrouwelijkere, subtielere voorbeelden. Voordat ik op de pijnbank ga heb ik (vanzelfsprekend, denk ik? Hoop ik?) wat inspiratie opgedaan.

Geen vijver op mijn bovenarm maar een quote aan de binnenkant van mijn voet. In mijn research kwam ik erachter dat dat een pijnlijke plek is. Juist. Gelukkig heeft mijn moeder me van kleins af aan kennis laten maken met het begrip: “Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden.” Al had ze denk ik het nemen van een tattoo niet echt in gedachte toen ze die woorden uitsprak.

De vissen worden het dus niet. Een quote wel. Twijfelde ik eerst nog tussen This too shall pass en Ode alla Vita, heb ik ondertussen de perfecte tekst gevonden. Iets positiefs. Maar wat dat iets is verklap ik nog niet. Hierbij in ieder geval mijn favorieten van onder anderen blogster en IT girl Chiara Ferragni.

bird tattoo

Quickly rising

Ashley Sawyer via Pinterest

Gem Mundo via Pinterest

anchor bow tattoo

Jillian Vasquez via Pinterest

Abi Beltran via Pinterest

Free Tattoo Designs via Pinterest

Maria Manuela Matos via Pinterest

Rodeo

Weheartit

Weheartit

2 responses to “Editorial: the tattoo confessions”

  1. Kirss says :

    Super vet dat je dit gaat doen! Succes in de stoel en laat het vooral bij een goede tatooeerder doen. Dan wordt de tattoo het mooist. Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Geef een reactie

